Δαγκάνα φρένων
Δαγκάνα φρένων: Ο αφανής ήρωας του συστήματος πέδησης του οχήματός σας. Όταν πρόκειται για το σύστημα πέδησης του οχήματός σας, η δαγκάνα των φρένων μπορεί να μην είναι το πρώτο πράγμα που σας έρχεται στο μυαλό. Αλλά μην κάνετε κανένα λάθος, αυτό το μικρό αλλά ζωτικής σημασίας εξάρτημα παίζει καθοριστικό ρόλο στη διασφάλιση ότι το όχημά σας σταματάει με ασφάλεια και ομαλά κάθε φορά που πατάτε τα φρένα.
Τι ακριβώς είναι λοιπόν μια δαγκάνα και πώς λειτουργεί; Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά. Τι είναι η δαγκάνα φρένων; Μια δαγκάνα φρένων είναι μια συσκευή που συγκρατεί τα τακάκια των φρένων και ασκεί πίεση σε αυτά, με αποτέλεσμα να σφίγγουν τον ρότορα και να σταματούν το όχημα. Βρίσκεται συνήθως πίσω από τον τροχό και συνδέεται με τον εύκαμπτο σωλήνα φρένων που μεταφέρει το υγρό φρένων στη δαγκάνα.
Υπάρχουν δύο κύριοι τύποι δαγκάνες φρένων: οι πλωτές δαγκάνες και οι σταθερές δαγκάνες. Οι πλωτές δαγκάνες είναι ο πιο συνηθισμένος τύπος και διαθέτουν ένα μόνο έμβολο που κινείται μπρος-πίσω για να ασκήσει πίεση στα τακάκια των φρένων. Οι σταθερές δαγκάνες, από την άλλη πλευρά, έχουν πολλαπλά έμβολα σε κάθε πλευρά του ρότορα και συνήθως συναντώνται σε οχήματα υψηλών επιδόσεων.
Δαγκάνα φρένων
Πώς λειτουργεί; Όταν πατάτε το πεντάλ του φρένου, το υγρό φρένων εξαναγκάζεται να περάσει από τον εύκαμπτο σωλήνα του φρένου και να εισέλθει στη δαγκάνα του φρένου. Αυτό προκαλεί την κίνηση του/των εμβόλου/ων, το οποίο με τη σειρά του ασκεί πίεση στα τακάκια των φρένων. Στη συνέχεια, τα τακάκια φρένων σφίγγουν το ρότορα, προκαλώντας τριβή και επιβραδύνοντας το όχημα. Μόλις αφήσετε το πεντάλ του φρένου, η πίεση στις σωληνώσεις των φρένων εκτονώνεται και τα τακάκια των φρένων απελευθερώνονται από το ρότορα.Στη συνέχεια, η δαγκάνα των φρένων επανέρχεται στην αρχική της θέση, έτοιμη για την επόμενη φορά που θα χρειαστεί να πατήσετε τα φρένα.
Γιατί είναι σημαντική η δαγκάνα φρένων; Χωρίς μια λειτουργική δαγκάνα φρένων, το σύστημα πέδησης του οχήματός σας δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει σωστά. Μια φθαρμένη ή κατεστραμμένη δαγκάνα φρένων μπορεί να προκαλέσει ανομοιόμορφη φθορά στα τακάκια φρένων και το ρότορα, οδηγώντας σε μειωμένη απόδοση πέδησης και δυνητικά επικίνδυνες συνθήκες οδήγησης.